نحوه استخراج ارز مونرو

۱۳ آبان ۱۴۰۲
زمان مطالعه: حدود 11 دقیقه
0 نظر
303 بازدید
نحوه استخراج ارز مونرو

راهنمای استخراج ارز مونرو 

 ارز مونرو مانند بعضی ارزهای دیجیتال که از الگوریتم اثبات کار استفاده میکند برای حفظ امنیت شبکه بلاکچین و همچنین پردازش تراکنش ها به ماینر ها و عملیات ماین کردن وابسته است. در واقع وظیفه این ماینر ها این است که مثل نگهبان عمل می کند و تمامی تراکنش های که در شبکه بلاک چین انجام می شود را تایید می کنند و در ازای آن پاداش را دریافت می کنند استخراج ارز مونرو یکی از بهترین راه های کسب درآمد می باشد. چون برخلاف بیت کوین نیازی به خرید ماینر های گران قیمت نیست و برای انجام این کار یک سری ابزار ساده نیاز داریم.

ارز دیجیتال مونرو (XMR)

در سال ۲۰۱۴ ارز مونرو عرضه شد و تعداد توکن های این ارز ۱۸.۴ میلیون می باشد و در حال حاضر نزدیک به ۱۸ میلیون آن استخراج شده است . مابقی آن زمانی استخراج می شود که ماینر ها مثل قدیم و گذشته تراکنشهای کاربران این شبکه را تایید کرده و بلاک جدید روی شبکه اضافه کنند. در واقع با این سکه های جدید پاداش استخراج ماینر ها داده میشود در بلاک چین شبکه ماینر ها می توانند هر دو دقیقه یک بلاک جدید رو ماین کنند و به عنوان پاداش دریافت کنند.

یکی از ویژگی های استخراج این ارز مانند بیت کوین هاوینگ میباشد به این صورت که بعد از ۴ سال ۵۰ درصد پاداش استخراج کاهش می یابد. این ویژگی باعث می‌شود که تقاضا در این ارز زیاد شده و قیمت مونرو افزایش یابد.در حال حاضر پاداش استخراج هر بلاک جدید ۰.۸ XMR است که از ماه می سال ۲۰۲۲ به ۰.۶ XMR کاهش خواهد یافت. این پرایوسی کوین تا کنون چند بار الگورتیم استخراج خود را تغییر داده است. اولین الگورتیم هش CryptoNight بود، سپس CryptoNightV2 به CryptoNightR و در نهایت به RandomX تغییر کرد. تمامی این به‌روزرسانی‌ها با هدف جلوگیری از استخراج مونرو با دستگاه‌های ماینرasic و بهینه‌ شدن ماینینگ آن با CPU انجام شده است.

نکاتی که باید پیش از استخراج مونرو در نظر بگیرید:

همانطور که در اول مقاله گفته شد نیازی به دستگاه های گران قیمت و قوی برای ماین کردن ارز مونرو نیاز نیست و با استفاده از کارت های گرافیک یا  CPU می توان این کار را انجام داد قبل از انجام دادن کار ماینینگ باید به نکاتی که در ادامه به آن اشاره میکنیم توجه بسیار زیادی بکنید.

سودآوری

قبل از اینکه یک دستگاه برای ماین کردن به خرید و شروع به استخراج ارز جدید بکنید باید میزان سودآوری آن را محاسبه کنید برای حساب کردن سود آوری ارز مونرو باید یک سری نکات را مد نظر قرار دهید.

  • هش ریت سخت افزار استخراج

  • هزینه‌های برق و نگهداری

  • کارمزد استخر استخراج

هش ریت

همانند بیت کوین هر چقدر قدرت هش تجهیزات بالاتر باشد شانس برای دریافت پاداش ماین بیشتر خواهد بود. مونرو دقیقا مثل بیت کوین از مکانیزم اجماع اثبات کار استفاده میکند ولی تنها تفاوت آن در الگوریتم هش آنهاست.

تفاوت الگوریتم SHA256 بیت کوین و RandomX مونرو باعث می‌شود تا برای استخراج این پرایوسی کوین به دستگاه‌های ماینر متفاوتی نیاز داشته باشید.

ماشین‌ حساب استخراج

با توجه به اطلاعاتی که در مقاله های قبل ارائه شد ما می توانیم با استفاده از ماشین حساب های استخراج با توجه به داده های قدرت هش و میزان  انرژی مصرفی هزینه برق کارمزد استخر استخراج و غیره میزان سودآوری ماینینگ ها از جمله مونرو را بررسی کنید.

روش‌های استخراج ارز مونرو (Monero)

 مونرو از الگوریتم هش RandomX که یک مکانیسم اثبات کار است استفاده می‌کند. برای استخراج آن میتوان از cpuو gpu استفاده کرد . در ادامه به سه روش ماین کردن ارز مونرو می پردازیم:

  • استخراج انفرادی (Solo Mining)

  • استخر استخراج (Mining Pool)

  • استخراج ابری (Cloud Mining) (این روش توصیه نمی‌شود)

نحوه استخراج ارز مونرو

استخراج انفرادی

در این مرحله افراد بدون همکاری با دیگران با استفاده از دستگاه های شخصی اعتبار سنجی بلاک ها را انجام می دهند و پاداش شخصی دریافت می کنند. تنها مزیت آن این است که تمامی بلاک هایی که ایجاد می کنند پاداش آنها را به تنهایی دریافت می کنم ولی در مقایسه با استخر های استخراج درآمد آنها بسیار کمتر است و همچنین فضای آنها رقابتی می باشد شانس آنها برای دریافت بلاک و پاداش بسیار کمتر است.

استخر استخراج

ماینر ها برای اینکه شانس خود را برای دریافت پاداش ها بیشتر کنند سعی میکنند ریگ های استخراج خود را با یکدیگر ترکیب کرده و قدرت محاسباتی را بالا ببرند این استخر را مقدار کارمزد دارد و پس از کسر کردن این کارمزدها از پاداش های به دست آمده آنها را بین تمامی کاربران تقسیم می کنند و این کارمزد استخر ها تقریباً بین ۱ تا ۲ درصد از کل پاداش می باشد و بعضی از این استخر های معروف عبارتند از:

در واقع افراد با استفاده از استخر برای استخراج مسئول نگهداری از سخت افزار ها اتصال اینترنت پایدار و هزینه های برق نیستند ، مرکز صفر تا صد کار را به استخر برده و در ازای آن کارمزد پرداخت می‌کند. همچنین انتخاب استخر های معتبر برای فعالیت بسیار مهم است، ممکن است با وصل شدن به استخر های نامعتبر تمامی اطلاعات شما فاش شود و حتی دارایی‌های شما به سرقت برده شود.

استخراج ابری

در روش استخراج ابری از قدرت محاسباتی بسیارقوی یک میزبان ابری برای استخراج این ارز استفاده میشود. سایت هایی که خدمات را ارائه می دهند مراکز داده هایی هستند که از تعداد زیادی کامپیوتر و سخت‌افزارها میزبانی می‌کند. در واقع هدف و خدمات این شرکت ها حفظ و نگهداری از این تجهیزات می باشد و دیگر افراد نیازی به خرید و راه اندازی دستگاه های ماینینگ ندارد. فقط باید حواستان باشد که استخراج ابری نیاز به این سایت بسیار معتبر دارد.

Minergate و CCGMining دو پلتفرم‌های معتبر برای استخراج ابری مونرو هستند.

راهنمای استخراج صفر تا صد ارز مونرو (XMR)

با توجه به مطالب بالا، استخراج این ارز هم با استفاده از CPU و هم GPU امکان پذیر است. پس در مرحله اول باید مشخص کنید که از کدام یک برای استخراج استفاده خواهید کرد. اما به طور کلی با بررسی دقیق میتوان فهمید که GPU سود آوری بیشتری نسبت به CPU خواهد داشت به این دلیل که توان پردازشی قوی تری دارد. در ضمن قبل از شروع استخراج باید با استفاده از ماشین حساب ماینر و اطلاعات کلی دستگاه خود، میزان سود اوری و مدت زمان بازگشت سرمایه اولیه را حساب کرد. اگر همه چیز طبق میل شما پیش رفت آنگاه سراغ استخراج ارز دیجیتال مونرو بروید.

نحوه استخراج ارز مونرو

استخراج ارز دیجیتال مونرو با استفاده از کارت گرافیک (GPU)

قبل از اینکه برای خرید کارت گرافیک اقدام کنید باید به چند نکته خیلی مهم در خصوص کارت های گرافیک توجه لازم را داشته باشید.

  1. هش ریت یا توان پردازشی کارت گرافیک

  2. توان مصرفی کارت گرافیک

  3. قیمت و هزینه کلی کارت گرافیک

با توجه به این داده های موجود شما میتوانید با مراجعه به سایت ماشین حساب ماینر ، اطلاعات  دقیقی از میزان سود آوری و … را محاسبه کنید.

برترین هش ریت کارت های گرافیک برای استخراج ارز دیجیتال مونرو به صورت زیر میباشد:

  1. RX570 8GB : 580 H/S

  2. RX580 8GB : 700 H/S

  3. RX VEGA 56 8GB : 945 H/S

  4. NVIDIA GEFORCE RTX 2080 11GB :1288 H/S

به این نکته توجه داشته باشید که اگر میخواهید با استفاده از چند کارت گرافیک عمل استخراج را انجام دهید ، باید تمامی انها از یک برند باسند و برندهای مختلف استخراج را دچار اختلال میکنند. عموما کارت های گرافیک (AMD)از کیفیت و هش ریت بهتری نسبت به دیگر کارت های گرافیک برخوردارند.

برای راه اندازی ریگ ماینینگ در مرحله اول نیاز به یک شاسی داریم. به این نکته توجه داشته باشید که برای اولین بار نصب کارت های گرافیک ، اسمبل کردن آنها ، نصب ویندوز و … را به کارشناس های مربوطه واگذار کنید.

بعد از آن باید با کمک رایزرها ، کارت های گرافیک را بر روی ریگ نصب کنیم و تمامی آن کارت های گرافیک را به مادربرد وصل کنیم. یکی از بهترین مادربرد های مخصوص ماینینگ مربوط به کمپانی بایو استار میباشد، که مدل tb360-btc expert از بقیه آنها بهتر و به صرفه تر است. این مادربرد دارای 17 پورت میباشد و از این نظر فوق العاده است.

برای تهیه پاور ریگ ماینینگ باید ابتدا توان مصرفی کلی دستگاه خود را با استفاده از اطلاعات کلی آنها بدست آوریم . این توان مصرفی هر چقدر که شد ، محض احتیاط ما 20 درصد توان بیشتر خریداری میکنیم که مشکلی در حین استخراج ارز دیجیتال مونرو بوجود نیاید. یکی از مناسب ترین پاور ها برای ریگ ماینینگ  green gp1200b-ocpt  میباشد که عموما برای دستگاه های معمولی رو به بالا مناسب است.

اطلاعات بالا برای جزئیات دستگاه و ریگ ماینینگ استخراج ارز دیجیتال مونرو بود. در ادامه به نحوه استخراج این ارز میپردازیم:

اول از همه برای استخراج این ارز باید وارد سایت minergate شده و نرم افزار استخراج را روی کامپیوتر خود نصب کنید.

روی گزینه sign up در قسمت بالای صفحه مشخص شده کلیک کنید.

نحوه استخراج ارز مونرو

در صفحه مربوطه شما اطلاعاتی از قبیل ایمیل ، رمز ورود و تکرار رمز ورود را وارد کنید و گزینه سبز رنگ signup & start mining را بزنید.

نحوه استخراج ارز مونرو

بعد از تکمیل ثبت نام وارد این صفحه شده و شما میتوانید اطلاعات دستگاه های مختلف از جمله هش ریت آنها را در این قسمت مشاهده کنید. همچنین نرم افزار مربوطه را با کلیک در قسمت آبی رنگ در وسط صفحه download and start mining دانلود کرده و شروع به نصب آن میکنیم.

ابتدا نرم افزار را باز کرده و روی گزینه next میزنیم.

نحوه استخراج ارز مونرو

سپس قوانین را مطالعه کرده و گزینه I agree را میزنیم.

محل نصب فایل های نرم افزار مورد نظر را نیز انتخاب می کنیم و سپس گزینه next را میزنیم.

نحوه استخراج ارز مونرو

در این قسمت با انتخاب گزینه اول اجازه افزوده شدن directory Minergate را به دستگاه نمی دهیم و در اخر تیک ایجاد آیکون دسکتاب را فعال میکنیم و گزینه next را میزنیم.

نحوه استخراج ارز مونرو

در مرحله آخر روی گزینه install کلیک کرده و منتظر میمانیم تا نرم افزار مورد نظر بر روی دستگاه ما نصب شود.

نحوه استخراج ارز مونرو

پس از نصب و اجرای برنامه در صفحه اول اطلاعات وارد شده را که در ابتدا برای ثبت نام در سایت وارد کردیم را وارد کرده و بعد از آن 2 انتخاب داریم. اگر روی گزینه start mining بزنیم، فقط وارد قسمت ماینیگ خواهیم شد. اما اگر پس از وارد کردن اطلاعات گزینه ی extended mode را انتخاب کنیم ، علاوه بر دسترسی به شروع ماینینگ ارز دیجیتال مورد نظر ، میتوانیم به کیف پول استخر استخراج نیز دسترسی داشته باشیم . پس در نتیجه روی گزینه آخر کلیک میکنیم.

نحوه استخراج ارز مونرو

در این صفحه اگر روی گزینه start smart mining کلیک کنیم ، میتوانیم به صرفه ترین ارزهای حال حاضر برای استخراج را مشاهده کنیم. برای مثال ممکن است ارزدیجیتال اتریوم کلاسیک در حال حاضر با توجه به شرایط موجود ، به صرفه تر و بهتر باشد. پس ممکن است ارز دیجیتال مورد نظر مونرو نباشد.

نحوه استخراج ارز مونرو

همانطور که گفته شد در اینجا لیستی از بهترین ارزهای موجود برای استخراج مشاهده میکنید. ما روی گزینه ارز مونرو یا همان XMR کلیک میکنیم که میتوان با CPU نیز آنرا استخراج کرد. اما به همان دلایلی که قبلا به ان اشاره شد، ما با کارت گرافیک این کار را انجام میدهیم و در نتیجه روی گزینه GPU کلیک میکنیم تا فرایند استخراج آغاز شود.

نحوه استخراج ارز مونرو

سپس وارد این صفحه شده و مشاهده میکنید که دستگاه شما در حال استخراج رمز ارز مونرو میباشد. همچنین میتوانید در قسمت withraw دارایی های استخراج شده را به کیف پول های دیگر انتقال داده و حتی آن را خرید و فروش کرد.

نحوه استخراج ارز مونروسخن آخر

باتوجه به اطلاعات مقاله ی بالا شما میتوانید با استفاده از کارت های گرافیک ،مادر برد و… ریگ ماینینگ خود را درست کنید و با آن کسب درآمد کنید. همچنین برای سهولت انجام کار و انتخاب بهترین گزینه برای ایجاد ریگ ماینینگ شما میتوانید با متخصصین حوزه ماینینگ آکادمی مالی سودانه ارتباط برقرار کنید.

سوالات متداول

ایا ارز مونرو نیاز به ماینر دارد؟

برای استخراج ارز مونرو نیازی به دستگاه های گران قیمت و قوی نیست و با استفاده از کارت های گرافیک یا  CPU می توان این کار را انجام داد.

انواع روش های ماین کردن ارز مونرو چیست؟

استخراج انفرادی ، استخر استخراج، استخراج ابری

 

به این مقاله امتیاز بدهید
امتیاز کل: 0
تعداد شرکت کننده: 0
ارسال نظر
ad logo
CHART
چارت حرفه ای

مقالات مرتبط

ad logo
رایگان جایزه ببر
ad logo

جدیدترین مقالات

فوائد نظرات شما
توسعه و بهبود مقالات ما
مسیری بهتر برای ارائه مقالات با ارزش
منبع انگیزه ما برای ادامه ارائه مقالات با کیفیت
پاسخ به سوالات مربوطه و راهنمایی رایگان شما
و ...
"نظرات شما برای ما ارزشمند است"