مزرعه بیت کوین چیست؟

۱۳ آبان ۱۴۰۲
زمان مطالعه: حدود 7 دقیقه
0 نظر
295 بازدید
مزرعه بیت کوین چیست؟

مزرعه بیت کوین چیست؟ فارم ماینینگ ارز دیجیتال

مزرعه بیت کوین به طور ساده یک مرکز داده هایی است که برای استخراج بیت کوین مجهز شده اند و هدف از ایجاد آن، آسان کردن پیچیدگی های فرآیند استخراج بیت کوین است که همین امر نیازمند مصرف بسیار زیاد انرژی و همچنین هزینه های هنگفت مالی می باشد.

اگر هنوز جواب این سوال خود را نگرفته اید و نمی دانید فرق مزرعه بیت کوین با دیتا سنتر های دیگر چیست؟ تا آخر این مقاله همراه ما باشید تا به طور جامع به جواب سوال خود برسید.

علت پیدایش مزرعه بیت کوین چیست؟

اگر بخواهم مصرف برق کلی تمامی ماینر ها را با توجه به آمار منتشر شده بررسی بکنیم می توان گفت اگر بیت کوین کشور بود الان قسمت ماینینگ آن در رتبه ۶۱ جهان از نظر مصرف برق بود.

هومن مزرعه های استخراج بیت کوین تعداد اتاق های زیادی با تعداد بسیار زیادی دستگاه و سرور میباشند چند که هدف اصلی آنها استخراج و ماین کردن بیت کوین میباشد. اصول کلی و هدف دیتاسنترها و مزارع بیت کوین یکی میباشد به طوری که برق وارد ساختمان میشود میان دستگاه ها پخش شده سیستم های تهویه هوا دستگاه ها را خنک می کنند و دستگاه ها را در برابر شرایط جوی و تهدیدات امنیتی ایمن میسازد و محافظت می کند.

بزرگترین مزارع ماینینگ جهان به صورت زیر می باشد؟

اولین مزرعه بیت کوین مربوط به دالیان در کشور چین می باشد که اطلاعات آن به شرح زیر می باشد.

هش ریت: 360،000 TH  هزینه انرژی ماهانه: 1،170،000 دلار

این مزرعه هر ۱۰ ماه  ۷,۵۰۰ بیت کوین، معادل سه درصد از کل بیت کوین های قابل استخراج در آن بازه زمانی را استخراج میکند.

دومین مزرعه مربوط به جنسیس در کشور ایسلند می باشد.

هش ریت: 1000 GH

با توجه به اینکه از لحاظ موقعیت آب و هوایی در منطقه سردسیر قرار دارد یکی از بهترین مزایا می باشد زیرا دستگاه ها خیلی کم داغ می کنند و با توجه به آب و هوا استخراج بیت کوین در این کشور نسبت به کشورهای گرمسیر بسیار آسان تر است. همین امر نیز باعث شده تا این مزرعه به بزرگترین شرکت کلود ماینینگ جهان تبدیل شود مصرف برق این شرکت از تمامی شرکت‌هایی که داخل ایسلند فعالیت می‌کنند بیشتر میباشد.

 سومین مزرعه بیت کوین مربوط به کشور همسایه ما یعنی روسیه و شهر مسکو می باشد.

هش ریت: 38 PH  هزینه انرژی ماهانه: 120،000 دلار

این شرکت در هر ۱۰ ماه ۶۰۰۰ بیت کوین استخراج میکند که عدد بسیار قابل توجهی می باشد.

چهارمین مزرعه بزرگ بیت کوین مربوط به شهر واشنگتن در ایالات متحده آمریکا می باشد.

 هش ریت: 1.3 PH

یکی از دلایل بزرگ بودن این مزرعه بیت کوین ارزان بودن بهای برق مصرفی در این ایالت می باشد، به‌طوری‌ که ماین کردن در این حالت بسیار به صرفه می باشد. (معادل 0.0842 دلار به ازای هر کیلووات ساعت)

 پنجمین مزرعه بیت کوین مربوط به لین تال در کشور سوئیس می باشد.

موقعیت مکانی این مزرعه بسیار مناسب واقع در ساختمان یک کارخانه در یک روستای بسیار کوچک و قدیمی با بهای برق مصرفی نسبتا مناسب میباشد. این مزرعه نیز مانند مزرعه ای که در کشور ایسلند وجود دارد ، با توجه به آب و هوای سردی که دارد به فرایند استخراج ارزهای دیجیتال کمک کرده و کمتر باعث داغ کردن دستگاه ها میشود.

مزرعه بیت کوین چیست؟

تفاوت بین مراکز داده سنتی و مزرعه استخراج بیت کوین چیست؟

در ادامه مبحث می پردازیم به تفاوتهای مزرعه های استخراج بیت کوین و مرکز های داده های سنتی

طراحی سرور

دستگاه های ماینینگ می توانند در دمای بالای ۸۵ درجه فارنهایت و در رطوبت نسبی ۱۲ الی ۸۲ درصد کار کنند یک دستگاه ماینینگ بسیار قدرتمند ممکن است برای کارکردن ۱.۴ کیلو وات برق مصرف کند و بخش زیادی را از گرما را پراکنده میکند به همین دلیل به دستگاه های دیگری نیاز می باشد که سرعت فن ها ولتاژ و ساعت های سلول را بر اساس درجه حرارت هر دستگاه تغییر دهند. همچنین دستگاه های ماینینگ سطح مقطع بزرگتری دارند که این امر باعث می‌شود جریان هوا راحت تر از میان تراشه های مهم دستگاه عبور کنند.

ساختار ساختمان

مزرعه های بیت کوین اغلب داخل یک انبار یا محل نگهداری تجهیزات دستگاه ها بنا می شود. این ساختمان ها قابل اعتماد نیستند و ممکن است در مقابل تغییرات و حوادث شدید آب و هوایی مقاومت نکرده و ممکن است تخریب شود، چون که سیستم های خنک کننده این ساختمان ها زیاد تقویت شده نیست و موتورخانه های این ساختمان تقریباً خالی می باشد. یعنی فضای بیشتری برای تعبیه سرور های معینی در دسترس بوده و به تبع ظرفیت برق مورد نیاز برای دستگاه ها نیز بیشتر خواهد بود.

توزیع هوا

در مزرعه معاینه این سرورها بیشترشان بر روی قفسه های صنعتی گذاشته میشود که در صورت خراب شدن دستگاه ها بتوان آنها را خیلی سریع تعویض کرد که اینقدر این نوع قفسه بندی هزینه کمتری نسبت به قفسه بندی های دیگر دارد و باز بودن این پیکربندی باعث جریان یافتن هوا در تمامی فضا باشد. اما در دیتاسنتر های سنتی سرور ها روی قفسه های محکم نصب شده، این امکان را می دهد تا کابل ها راحت مدیریت کنند و هوا نیز جریان بهتری دارد.

مزرعه بیت کوین چیست؟

خنک‌سازی محیط

با کاهش اجزای سیستم های خنک کننده دستگاه های ماینر مصرف برق بسیار زیاد کاهش می یابد .علاوه بر این سیستم هایی که برای ماینینگ وجود دارند قادر هستند تا در دمای بالا هم همان عملکرد را داشته باشند و به کار خود ادامه دهند. پس موقعیت جغرافیایی مزرعه استخراج بسیار مهم است و همانطور که در معرفی مزارع بزرگ بیت کوین به شما گفته شد هرچه مکان سردتر باشد بازدهی دستگاه ها نیز به مراتب بیشتر است.

مصرف انرژی و بهره‌وری

هزینه هایی که مربوط به بحث انرژی می شود بزرگترین نگرانی افراد مالکان مزارع بیت کوین می باشد و این افراد باید پارامترهای تاثیر گذار روی مصرف انرژی برای حداکثر رساندن سود خود درک کنند و از آن استفاده کنند .البته برخلاف سرور های که به صورت سازمانی هستند، این معیار در سرور های ماینینگ خیلی راحت قابل دستیابی است چون فقط یک هدف را دنبال می کنند.

قابلیت اطمینان

برخلاف دیتاسنترهای سنتی در مزارع استخراج بیت کوین در بحث قابلیت اطمینان هیچ نگرانی بزرگ وجود ندارد چون هر وقت هر سرور یا دستگاه خراب شد می توان آن را با یک دستگاه جدید جایگزین کرد و هیچ اطلاعاتی پاک نشده و از دست نمی رود.

حداکثر ظرفیت

در مقایسه با دیتاسنتر های سنتی که حجم کارهای آن با توجه به تقاضای که دارد متغیر می باشد، در مزارع معدنی تجهیزاتی با حداکثر ظرفیت وجود دارد که برق مصرفی آن بسیار بالا رفته و حتی بالای صدها کیلووات می رسد .این میزان برق مصرفی نسبت به دیتاسنترهای سنتی به مراتب بیشتر است.

نگرانی های مربوط به پایداری مراکز

با توجه به مصرف انرژی که دستگاه های معینی ندارند باعث شده افراد سیاستمدار و کشورها از آن حمایت نکرد و به آن نگاه منفی داشته باشم و حتی در برخی موارد و در بعضی کشورها ماین کردن و خرید و فروش بیت کوین ممنوع میباشد.

مزرعه بیت کوین چیست؟

نتیجه گیری

با توجه به اطلاعاتی که در مقاله بالا به شما ارائه شد اکنون می دانید که مزرعه بیت کوین برای چه به وجود آمده و هدف اصلی این مراکز چه می باشد. پیش بینی می شود در سالهای آینده با توجه به مبحث هاوینگ بیت کوین این مراکز بسیار پیشرفته تر شده و یا از بین بروند زیرا روز به روز استخراج کردن بیت کوین بسیار سخت شده و همچنین مقدار زیادی از این بیت کوین هایی که محدود میباشد استخراج شده است.

سوالات متداول

مزرعه بیت کوین چیست؟

مزرعه بیت کوین به طور ساده یک مرکز داده هایی است که برای استخراج بیت کوین مجهز شده اند.

هدف از مرزعه بیت کوین چیست؟

هدف از ایجاد آن، آسان کردن پیچیدگی های فرآیند استخراج بیت کوین است.

به این مقاله امتیاز بدهید
امتیاز کل: 0
تعداد شرکت کننده: 0
ارسال نظر
ad logo
CHART
چارت حرفه ای

مقالات مرتبط

ad logo
رایگان جایزه ببر
ad logo

جدیدترین مقالات

فوائد نظرات شما
توسعه و بهبود مقالات ما
مسیری بهتر برای ارائه مقالات با ارزش
منبع انگیزه ما برای ادامه ارائه مقالات با کیفیت
پاسخ به سوالات مربوطه و راهنمایی رایگان شما
و ...
"نظرات شما برای ما ارزشمند است"