فعالین بازار ارز دیجیتال چه کسانی هستند؟

۱۳ آبان ۱۴۰۲
زمان مطالعه: حدود 4 دقیقه
0 نظر
220 بازدید
فعالین بازار ارز دیجیتال چه کسانی هستند؟

فعالین بازار ارز دیجیتال چه کسانی هستند؟

با توجه به نوپا بودن بازار ارزهای دیجیتال، در ابتدای پیدایش این فعالین بازار ارز دیجیتال بسیار کمی به آن پیوستند که حتی به آن اعتقاد نداشتند. به مرور اقتصاددانان بزرگ کشور های مختلف با بررسی شبکه بلاک چین بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال متوجه این موضوع شدند که، بیت کوین می تواند آینده پول دیجیتالی جهان شود و تمرکز پول فیات را از کشورهای مختلف جمع آوری کرده و حتی به نابودی برساند. آنها متوجه شدند که با استفاده از بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال که بر بستر بلاک چین میباشند می توان پرداخت های آسان سریع و بدون دردسر انجام داد. همچنین برای انتقال پول زیاد نیاز به رفتن به بانک ها و معطل شدن چند ساعته ندارد. همچنین به این موضوع پی بردند که پروتکل بیت کوین جوری نوشته شده است که از تورم زیاد جلوگیری می کند و تولید آن به گونه‌ای است که تورم همیشه در یک نقطه قرار دارد و نوسانات شدیدی ندارد.

به مرور زمان با استفاده از تبلیغات و اطلاع رسانی گسترده بین کشور های مختلف اکثر افراد با بازار ارزهای دیجیتال آشنا شده ولی هنوز جرات ورود به آن را نداشتند سال ۲۰۱۷ با  رخ دادن یک رالی سعودی بسیار قوی باعث شد تا افراد جرات فعالیت در بازار ارز دیجیتال را داشته باشند. اما آیا می توان گفت که این افرادی که وارد بازار شده اند چند درصد از کل بازار و معاملات را تشکیل می‌دهند؟

نهنگ ها

 هرشخصی که به مدت چند ماه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت کرده باشد با واژه نهنگ های بازار آشنایی دارد. نهنگ های بازار کسانی هستند که سرمایه بسیار کلانی دارند و اکثریت نقدینگی و حجم هر ارزی را در بر میگیرند.

 برای مثال نهنگ های ارز ریپل ۳۰ درصد از کل حجم ریپل را در اختیار دارند.

خوبی شبکه بلاک چین این است که تمامی اتفاقات، ثبت می شود و ما می توانیم بفهمیم که تمرکز یک عرض دست چه کسانی می باشد و حرکات کسانی که تعداد زیادی از آن رمز ارز را دارند بررسی کنیم.

 این نهنگ های بازار می تواند سازمان های بزرگ بانک های بزرگ هر کشور و حتی شرکتهای سرمایه گذاری بسیار بزرگ در برخی موارد می‌تواند اشخاص بسیار ثروتمند باشند. برای مثال شرکت گری اسکیل یکی از بزرگترین شرکت ها و نهنگ های موجود در بازار ارز های دیجیتال می باشد که دارایی های بسیار زیادی در این بازار دارد.

فعالین بازار ارز دیجیتال

فعالین بازار ارز دیجیتال چند درصد بازار را تشکیل می دهند؟

با توجه به بسیاری از علائم می توان فهمید که تمامی فعالین بازار ارز دیجیتال کل جهان روی همدیگر کلا ۱۰ درصد بازار را تشکیل می‌دهند. یعنی ۹۰ درصد بازار با تصمیمات نهنگ های بازار تشکیل می شود. پس انتظار نداشته باشید که با تصمیمات فعالین بازار ارز دیجیتال کل جهان حتی اگر یکی باشد بازار حرکتی بکند .

تنها کاری که فعالین بازار ارز دیجیتال می توانند بکنند این است که با استفاده از علوم مختلف معامله گری که هنوز منقضی نشده است، نقشه راه نهنگ های بازار را پیدا کرده و با استفاده از این اطلاعات کنار نهنگ های بازار سودی از بازار بگیرد.

برخلاف عقیده تمامی کارشناسان اقتصادی کشور به جرات می توان گفت که حتی مباحث کلان اقتصادی دست خوش تغییرات و تصمیمات نهنگ های بزرگ بازار ارزهای دیجیتال و شاخص های مهم اقتصادی می باشد.

یعنی قبل از اینکه اتفاق بیفتد ما با استفاده از علم پرایس اکشن پیشرفته می توانیم متوجه شویم که قرار است اتفاقات مختلفی بیفتد. زیرا در نمودار همه چیز مشخص است.

فعالین بازار ارز دیجیتال

نتیجه گیری

برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال و معامله کردن داخل آن نیاز به یادگیری تحلیل داده های مختلف دارید. سعی کنید قبل از ورود به بازار حتماً از این علوم بک تست گرفته و آنها را در گذشته چند ارز مختلف تست کنید. یکی از داده هایی که به ما کمک می کند داده های آنچین می باشد که به ما نشان میدهد، چند درصد از عرض های مختلف دست چند درصد از افراد می باشد و نهنگ های هر ارزی را برای ما مشخص میکند. پیشنهاد می‌شود برای ترید کردن در تایم فریم های کوچک در سمت ارز هایی بروید که اولاً حجم بازار بسیار زیادی داشته باشند و دوم نهنگ های کمتری داشته باشد و تمرکز آن بسیار کمتر باشد.

به طور کلی بعد از یادگیری با استفاده از همین نکات می‌توانید وارد بازار شده و شروع به معامله کنید. سعی کنید رد پای نهنگ های بازار را بخوانید و جا پای آنها بگذارید تا سود کمی در کنار آنها ببرید.

بیشتر بخوانید

1-سود یا بهره مرکب چیست؟

 

سوالات متداول

نهنگ ها چه کسانی هستند؟

نهنگ های بازار کسانی هستند که سرمایه بسیار کلانی دارند و اکثریت نقدینگی و حجم هر ارزی را در بر میگیرند.

برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال نیاز به چه چیزی است؟

برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال و معامله کردن داخل آن نیاز به یادگیری تحلیل داده های مختلف دارید.

به این مقاله امتیاز بدهید
امتیاز کل: 0
تعداد شرکت کننده: 0
ارسال نظر
ad logo
CHART
چارت حرفه ای

مقالات مرتبط

ad logo
رایگان جایزه ببر
ad logo

جدیدترین مقالات

فوائد نظرات شما
توسعه و بهبود مقالات ما
مسیری بهتر برای ارائه مقالات با ارزش
منبع انگیزه ما برای ادامه ارائه مقالات با کیفیت
پاسخ به سوالات مربوطه و راهنمایی رایگان شما
و ...
"نظرات شما برای ما ارزشمند است"