جبران ضرر در بورس

۱۳ آبان ۱۴۰۲
زمان مطالعه: حدود 7 دقیقه
0 نظر
272 بازدید
جبران ضرر در بورس

موثرترین راه های جبران ضرر در بورس

در بازار سهام، فرصت های زیادی در مقابل شما برای جبران ضرر در بورس قرار دارد. حتی افرادی که معتقد هستند ضرر های زیاد و غیرقابل جبرانی کرده اند، باز هم علی رغم شکست ها و ضرر های قبلی خود فرصت های کسب درآمد زیادی دارند. اما معمولا افراد زیادی پس از ضرر کردن، دچار ناامیدی شده و خیال می کنند که تمامی فرصت های خود را از دست داده اند. در این مواقع شما باید احساسات خود را کنترل کرده و به بررسی اشتباهات خود بپردازید تا از تکرار آنها جلوگیری کنید. در این مقاله موثرترین راه های جبران ضرر در بورس را برای شما توضیح داده ایم. اگر جزو افرادی هستید که در این بازار ضرر کرده و می خواهید ضررهایتان را جبران کنید، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

در بورس ضررده بودم؛ نگاهی به رفتارهای احتمالی که اشتباه است.

پیشگیری از ضرر امر بسیار مهمی می باشد. هنگامی که ضرر می کنید، واکنش شما در برابر این ضرر بسیار مهم تر از میزان ضرری می باشد که متحمل شده اید. بسیاری از سرمایه گذاران، هنگامی که با ضرر رو به رو می شوند، احساس شکست بر آنها غلبه کرده و برای جبران این ضرر معاملات بیشتری انجام می دهند که در این صورت ضرر آنها سنگین تر خواهد شد!

بسیاری از افراد نیز، عقب نشینی کرده و ضرر خود را بسته بندی میکنند و در یک گوشه ای قرار می دهند تا دیگر به آن فکر نکنند. در مقابل افراد دیگری هستند که در جست و جوی معاملات بهتر می باشند. اینها همان هایی هستند که اقدام به جبران ضرر های خود می کنند.

اما این رفتارها، رفتارهای قابل قبولی نیستند، چرا که اگر ندانید چگونه معاملات خود را از دست ندهید، دوباره ضرر هایتان تکرار می شود. اما اصلا برای چه، بحث ضرر در بورس را پیش کشیدیم؟

معمولا تصمیماتی که سرمایه گذاران پس از ضرر و زیان می گیرند، احساسی میباشد و نه از سر منطق و عقل. این احساسات، اختیار معاملات شما را در دست می گیرد و منجر به بروز حالات متفاوتی برای شما می شود:

  • رفتار نامنظم در معاملات
  • انجام اقدامات بدون هیچ سود
  • کاهش معاملات زود بازده
  • باقی ماندن در موقعیت‌ های غیر سودآور به مدت طولانی
  • اضافه کاری
  • و…

شاید اینها موقعیت هایی دور از انتظار باشد اما سرمایه گذارانی که تجربه زیادی ندارند این رفتارها را از ترس ضرر های مجدد مرتکب می شوند.

بیایید مانند یک سرمایه گذار حرفه ای رفتار کنیم.

بین یک سرمایه گذار موفق و ناموفق، تفاوت چشمگیری وجود دارد. این تفاوت در شیوه برخورد با ضرر های معاملاتی قابل مشاهده است.

اولین تفاوت این است که افراد باتجربه، هر ضرر را یک فرصت برای بهبود معاملات و یادگیری می دانند.

احتمالا همه شما می دانید که جبران ضرر در این بازار امری مشکل است، مخصوصا اگر ضرر های بزرگی هم باشد. اما با نادیده گرفتن و انکار ضررها و یا عقب نشینی هیچ گاه به موفقیت نخواهید رسید.

بنابراین توصیه ما به شما این است، که هر کدام از این ضرر ها را یک فرصت ویژه ببینید. در صورتی که دیدگاه شما این باشد، تبدیل به یک سرمایه گذار موفق خواهید شد.

ضرر در بورس

موثرترین راه های جبران ضرر در بورس

وقتی که ضرر می کنید، دنیا به آخر نرسیده است! اگر میخواهید منظم تر و قوی تر باشید و تبدیل به یک فرد موفق در بورس شوید، با ما همراه باشید و ادامه مقاله را مطالعه کنید.

مسئولیت ضرر و زیانتان را بپذیرید.

اولین گام این است که مسئولیت ضرر خود را به صورت کامل قبول کرده و بدانید هیچ کس در برابر ضرر های شما مسئول نیست.

افراد زیادی ضرر های خود را متوجه مشاوران بورس می دانند. اما حقیقت امر این است که آنها فقط شما را راهنمایی کردند و هیچ اجباری در کار نبوده است. شما با علم به خطرات موجود، با تصمیم و اختیار خود، در این مسیر وارد شده اید.

دست از معامله کردن بردارید!

معمولا افرادی که ضرر می کنند، به دو روش عمل می کنند:

  1. یا برای جبران ضرر خود به میزان زیادی مشغول انجام معاملات جدید می شوند

  2. یا برای همیشه بازار را بوسیده و کنار می گذارند.

در واقع هر دوی آن اشتباه است و هیچ کمکی برای جبران ضرر هایتان نمیکند. برای جبران ضرر های خود سریع و عجولانه اقدام نکنید!

این را بدانید، وقتی که ضرر کردید، نمیتوانید آن را در یک معامله و یا در یک روز جبران کنید. در واقع ضرر های زیاد را نمیتوان با سود کلان در کوتاه مدت جبران کرد.

کمی صبر کنید و مدتی را به شناسایی اشتباهات خود اختصاص دهید. در این مدت تمامی اتفاقات را به دقت بررسی کرده و سعی کنید تا بفهمید اشتباهتان چه بوده است.

باید سعی کنید بفهمید که کجای راه را اشتباه رفته اید:

  • آیا برنامه ریزی و استراتژی مناسبی نداشته اید؟

  • آیا میزان ریسک شما بیش از اندازه بوده است؟

  • آیا دقت کافی در معاملات خود به خرج نداده اید؟

  • با هدف جبران ضرر خود مجددا ضرر کرده اید؟

ضرر در بورس

از اشتباهاتتان درس بگیرید.

پس از آنکه معاملات خود را به دقت بررسی کرده و اشتباهاتتان را شناسایی کردید، وقت آن است که برنامه ریزی کنید. داشتن یک برنامه مناسب، شما را در معاملات آینده خود راهنمایی کرده و به جبران ضرر تان کمک خواهد کرد. این برنامه شامل تمام کارهایی است که در آینده انجام خواهید. همچنین شامل کارهایی میشود که نباید آنها را انجام بدهید تا مجددا دچار ضرر و اشتباه نشوید. که در بازار های مالی به آن استراتژی معاملاتی گویند.

برای جبران ضرر در بورس برنامه‌ ریزی بهتری داشته باشید.

سرمایه گذاران موفق به ضرر خود به چشم یک فرصت طلایی نگاه می کنند و منتظر فرصت های بعدی برای کسب سود می مانند. این کاری است که معامله گران  ماهر و باتجربه انجام می دهند. آنها نه تنها ضرری که متحمل شده اند را جبران می کنند، بلکه با یک برنامه ریزی مناسب، سود های جدیدی کسب کرده و به سود های اولیه خود می افزایند.

در واقع با شناخت روند قیمت و نوع تغییر آن، می توانید فرصت های زیادی برای کسب درآمد داشته و به سودآوری برسید.

جبران ضرر در بورس کافیست ضرر خود را در چشم‌ انداز قرار دهید.

به خاطر بسپارید که ارزش شما چیزی بیش از یک ضرر تجاری میباشد و نقش هایی فراتر از یک سهام دار بورس دارید. با یادآوری نقش ها میتوانید تعادل را در چرخه معاملات خود ایجاد کنید.

پس از آن که مجددا به سرمایه گذاری می پردازید، محدودیت های خود را فراموش نکنید و هیچ گاه در سرمایه گذاری دچار افراط و تفریط نشوید. سرعت سرمایه گذاری خود را با سرمایه ای که دارید تنظیم کنید تا بتوانید ضرر های گذشته خود را جبران کنید.

الهام بگیرید.

به ضرر های خود به چشم یک فرصت نگاه کنید. پس از ضرر کردن ناامید و سرخورده نشوید و این ضرر را زمینه ای برای موفقیت بزرگتر خود بدانید. تلاش کنید تا اشتباهات خود را شناسایی کرده و مهارت های جدیدی کسب کنید. این مهارت ها و این دیدگاه انگیزه ای می شود تا تجارت خود را ادامه داده و ضرر های خود را به خوبی جبران کنید.

مانند ورزشکاران حرفه ای عمل کنید. این افراد با شناخت نقاط ضعف خود، شادمان می شوند و از آنها به عنوان یک موتور محرک برای بهبود عملکرد و موقعیت خود بهره می برند.

به بازی برگردید.

اکنون که از لحاظ ذهنی آماده تر و قوی تر از گذشته می باشید و تمام اقدامات لازم را برا ی بازیابی انجام داده اید، به تجارت خود بازگردید. ضرر گذشته خود را فراموش کرده و به دنبال هدف های بزرگتری باشید. هدف هایی که به شما برای ادامه مسیر انگیزه داده و انرژی شما را افزایش می دهند.

جبران ضرر در بورس با بهترین روش

اگر در بورس متحمل ضرر شده اید، به خاطر داشته باشید که چیزی که از ضرر شما مهم تر میباشد، داشتن یک برنامه هوشمندانه و دقیق برای بازگشت به سرمایه گذاری است. ضرر و زیان در کنار سود های لذت بخش، جزء لاینفک بازار بورس می باشند. امید و خوش بینی شما، به موفقیت در معاملات کمک بسیار بزرگی خواهد کرد. امیدواریم پس از مطالعه این مقاله بتوانید ضرر های قبلی خود را جبران کرده و به سود های فراوانی برسید.

سوالات متداول

موثر ترین راه های جبران ضرر در بورس چیست؟

مسئولیت ضرر و زیانتان را بپذیرید، دست از معامله کردن بردارید، دست از معامله کردن بردارید، برای جبران ضرر در بورس برنامه‌ ریزی بهتری داشته باشید و...

افرادی که ضرر میکنن اکثرا چه کاری انجام میدهند؟

یا برای جبران ضرر خود به میزان زیادی مشغول انجام معاملات جدید می شوند، یا برای همیشه بازار را بوسیده و کنار می گذارند.

به این مقاله امتیاز بدهید
امتیاز کل: 3
تعداد شرکت کننده: 1
ارسال نظر
ad logo
CHART
چارت حرفه ای

مقالات مرتبط

ad logo
رایگان جایزه ببر
ad logo

جدیدترین مقالات

فوائد نظرات شما
توسعه و بهبود مقالات ما
مسیری بهتر برای ارائه مقالات با ارزش
منبع انگیزه ما برای ادامه ارائه مقالات با کیفیت
پاسخ به سوالات مربوطه و راهنمایی رایگان شما
و ...
"نظرات شما برای ما ارزشمند است"