آموزش نحوه انتخاب مادربرد ماینینگ

۱۳ آبان ۱۴۰۲
زمان مطالعه: حدود 5 دقیقه
0 نظر
274 بازدید
آموزش نحوه انتخاب مادربرد ماینینگ

آموزش نحوه انتخاب مادربرد ماینینگ

همان‌طور که می‌دانید در کامپیوترهای شخصی ما نیز یک مادربرد وجود دارد، حالا بسیاری از افراد برایشان سال پیش می آید که آیا مادربرد کامپیوتر با مادربرد ماینینگ چه تفاوتی دارند؟ در واقع باید گفت که مادربرد های استخراج به نوعی طراحی شده اند، که فقط برای کار تخصصی ماین کردن استفاده میشود و کاربردی در کامپیوتر های شخصی ندارد.

تفاوت مادربرد ماینینگ با مادربرد های لپ تاپ یا کامپیوتر های شخصی داشتن اسلات های GPU بسیار زیاد نسبت به آنها می باشد.

مادربرد ماینینگ

به طور ساده مادربرد به عنوان مرکز عصبی یک سیستم عمل می‌کند و این اجازه را می دهد که داده ها به انرژی بین اجزای مختلف سیستم انتقال یابد یک مادربرد معمولی از قطعاتی همچون CPU، RAM و GPU تشکیل شده است.

مادربرد استخراج ارز های دیجیتال هم شبیه این مادربرد هایی است که ساختار ساده‌ای دارند. اما تفاوت آن در برخی اجزای اضافه می باشد که باعث می شود چندین GPU را روی آن نصب کند و از آن استفاده کنند.

مادربرد کریپتو ماینینگ چگونه کار می‌کند؟

استخراج کنندگان با توجه به حل کردن معادلات و تاییدیه های تراکنش ها به عنوان پاداش ارزهای دیجیتالی دریافت می کند.

کسانی که برای استخراج ارزهای دیجیتال از مادربرد ها استفاده می کنند، نیاز به یک اسلات GPU دارند تا بتوانند همه GPU های خود را به هم متصل کنند.

تفاوت یک مادربرد کریپتو با یک مادربرد معمولی چیست؟

یکی از تفاوت های فاحش مادربرد های سنتی و مورد های مخصوص ماینینگ این است که مادربرد های سنتی اسلات های کمتری دارند و به این دلیل اگر بخواهیم چند پردازنده گرافیکی از جمله GPU در آن استفاده کنیم بسیار سخت و دشوار باشد و حتی تا یک جایی غیر ممکن است. اما به دلیل اینکه در مادربرد های مخصوص اسلات های پیشرفته به کار گرفته می شود، وصل کردن GPU ها به همدیگر راحت می باشد. کارکرد آن را بیشتر می‌کند و به طور ساده آن دستگاه را قوی تر می کند.

یکی دیگر از ویژگی‌های مادربرد های استخراج داشتن سیستم های خنک کننده بهتر و اصلاحات های بیشتر می باشد و در نتیجه بهترین مادربرد های ماینینگ ۲۴ ساعته بدون گرم شدن کار خواهد کرد و از کارایی آنها کاسته نمی‌شود و می‌تواند بیشترین بهره را از سیستم خود برد. زیرا اورکلاک را نیز به کاربران ارائه میدهد.

آموزش نحوه انتخاب مادربرد ماینینگ

نحوه انتخاب مادربرد ماینینگ

برای انتخاب مادربرد باید بدانیم که کدام ارز دیجیتال را می‌خواهیم استخراج کنیم. برای مثال برای استخراج بیت کوین اصلاً نیازی به مادربرد استخراج نمی باشد و این عمل با توجه به سختی آن در دستگاه های ایسیک انجام میشود. اما به طور کلی برای استخراج ارزهای دیجیتالی مثل اتریوم باید یک مادربرد استخراج ارز دیجیتال داشته باشید که با چندین اسلات GPU را در نظر بگیرد.

یکی از نکاتی که قبل از خرید هر بسته باید به آن توجه کنید منبع تغذیه آن است .اگر منبع تغذیه اندازه کافی قوی نباشد سیستم به درستی کار نمی کند و ممکن است در حد بسیار زیادی داغ شود پس قبل از خرید حتما به این نکته توجه کنید.

در ادامه لیستی از ویژگی‌های مهمی که هنگام خرید مادربرد برای استخراج ارزهای دیجیتال مهم است، آورده‌ایم:

مصرف برق/ وات

کارایی سیستم های استخراج معمولاً با مصرف انرژی آن اندازه گیری می شود هرچه مادربردها کارآمد تر باشد گرمای کمتری تولید می‌کند و دستگاه این امکان را دارد که با کمترین امکانات گرم شدن بیشترین بازدهی را داشته باشد و تا ساعت طولانی به کار خود بدون وقفه ادامه دهد. هر چه میزان مصرف انرژی کم و کمتر باشد ریگ های ماینینگ بسیار عملکرد بهتری خواهند داشت.

تعداد اسلات‌های PCIE

تعداد اسلات های روی مادربرد بسیار حائز اهمیت است، چون هر اسلاتی که روی مادربرد نصب می باشد می تواند به تنهایی چند کارت گرافیک را در دل خود جای دهد بهترین مادربرد هایی که برای استخراج استفاده می شوند حداقل ۶ تا ۸ اسلات دارند.

پشتیبانی از CPU

برخی از مادربرد ها یک سری پردازنده های بسیار قوی دارند که می‌توانند اورکلاک شوند. بنابراین باید هنگام خرید مادربرد به این نکته توجه کنید که حتما این قابلیت را داشته باشد که با CPU سازگار باشد و اسلات های رم کافی برای کارت های توسعه اضافی داشته باشد.

آموزش نحوه انتخاب مادربرد ماینینگ

سازگاری با پردازنده گرافیکی

به این نکته نیز باید توجه کنید که مادربرد ها و کارت های گرافیک که دارید سازگار باشد به طور کلی بهترین مادربرد های ماینینگ ارز های دیجیتال از GPU پشتیبانی میکنند.

درگاه‌های توسعه/ شکاف‌ها

یکی دیگر از نکات توجه کردن به اسلات های توسعه مادربرد می باشد، که حتی اگر قرار است تعداد کمی پردازنده گرافیکی به ریگ خود اضافه کنید این عامل را بررسی کنید.

سازگاری همه‌جانبه

مادربرد ها باید با تمامی اجزای ریگ ماینینگ شما همخوانی و سازگاری داشته باشد، قبل از خرید باید مطمئن شوید که از انواع کارت گرافیک ها پشتیبانی می‌کند. همچنین باید مطمئن شوید که از RAM، CP و… سایر ابزار نیز پشتیبانی می کند یا خیر.

همچنین شما باید این نکته را مد نظر داشته باشید که با توجه به تمامی نکات که گفتیم اثر متقابل نیز وجود دارد. یعنی مادربردی که انتخاب می کنید بر روی ریگ ماینینگ شما بیشترین تاثیر را دارد و قبل از خرید باید تناسب این دو را با هم برقرار کنید.

آموزش نحوه انتخاب مادربرد ماینینگ

نتیجه گیری

در طول این مقاله سعی کردیم تمامی نکات ریز و درشت انتخاب مادربرد درست و متناسب با ریگ ماینینگ شما را بیان کنیم با توجه به اطلاعات بالا شما اکنون می توانید با استفاده از بررسی مادربرد ها از هر لحاظ بهترین مادربرد خود را برای ماینینگ خود انتخاب کنید. قبل از سرمایه گذاری روی مادربرد و راه اندازی ریگ های ماینینگ با مشاوران حوزه استخراج رمز ارزها مشورتی داشته باشید، زیرا این بازار بسیار نوپا میباشد و تمامی اطلاعات در حال تغییر و گسترش است.

سوالات متداول

تفاوت مادر برد ماینینگ و مادر برد معمولی چیست؟

تفاوت مادربرد ماینینگ با مادربرد های لپ تاپ یا کامپیوتر های شخصی ،داشتن اسلات های GPU بسیار زیاد نسبت به آنها می باشد.

ویژگی های مهم در انتخاب مادر برد ماینینگ چیست؟

مصرف برق، پشتیبانی از CPU، تعداد اسلات های PCIE ، سازگاری با پردازنده گرافیکی، درگاه های توسعه، سازگاری همه جانبه.

به این مقاله امتیاز بدهید
امتیاز کل: 0
تعداد شرکت کننده: 0
ارسال نظر
ad logo
CHART
چارت حرفه ای

مقالات مرتبط

ad logo
رایگان جایزه ببر
ad logo

جدیدترین مقالات

فوائد نظرات شما
توسعه و بهبود مقالات ما
مسیری بهتر برای ارائه مقالات با ارزش
منبع انگیزه ما برای ادامه ارائه مقالات با کیفیت
پاسخ به سوالات مربوطه و راهنمایی رایگان شما
و ...
"نظرات شما برای ما ارزشمند است"