ارز دیجیتال چگونه استخراج میشود؟

۱۳ آبان ۱۴۰۲
زمان مطالعه: حدود 6 دقیقه
0 نظر
271 بازدید
ارز دیجیتال چگونه استخراج میشود؟

استخراج ارز دیجیتال چگونه انجام میشود؟

مکانیزم کار استخراج ارز دیجیتال براین اساس است که با تولید هر بلاک و اضافه کردن آن به زنجیره بلاک چین مربوط به خودش کار استخراج پیش میرود، این شبکه باید هم مورد اعتماد باشد و هم خطای انسانی در آن نقشی نداشته باشد، پس برای امن ساختن این شبکه یا در اصل همان بلاک چین، دستگاه های استخراج کننده یا همان ماینر ها وارد عمل میشوند.

هنگامی که یک بلاک ایجاد میشود استخراج کنندگان یا همان ماینر ها، اطلاعاتی که در هر بلاک قرار گرفته است را با استفاده از فرمول های ریاضی به چیز دیگری تبدیل میکنند، که با انجام این عملیات آن بلاک به یک بلاک دیگر با زنجیره ای کوتاه تر و شامل حروف و اعداد شناخته شده ای که به صورت تصادفی انتخاب شده‌اند در می آید،که هش نامیده میشود.

ماین کردن در چندین مرحله مختلف انجام میشوند که عبارتند از:

مرحله اول

یک کاربر از طریق ارز های دیجیتالی که در کیف پولش موجود است تراکنشی را انجام میدهد در جهت این که این ارز را به شخص دیگری انتقال دهد.

مرحله دوم

این تراکنش از طریق کیف پولی که آن شخص اقدام کرده است پخش میشود و منتظر میماند تا توسط یک ماینر روی همان بلاک چین انتخاب شود،تا زمانی که این تراکنش توسط ماینری انتخاب نشود این تراکنش درون “استخر تراکنش های تایید نشده” نگهداری میشود.

استخر تراکنش های تایید نشده مجموعه ای از معاملات تایید نشده و در انتظار پردازش هستند،معمولا این تراکنش ها در یک استخر بزرگ نگهداری نمیشوند بلکه در استخر های کوچک تر و با تعداد بالاتر نگهداری میشوند.

مرحله سوم

ماینر های موجود در شبکه، تراکنش های تایید نشده را از این استخر های تراکنش های تایید نشده انتخاب میکنند. سپس آن ها را به شکل یک “بلاک” درمی آورند.

یک بلاک در ابتدا شامل مجموعه ای از این تراکنش های تایید نشده،امضای دیجیتال،زمان سنج و غیره میشوند.

در نظر داشته باشید هر بلاک چین ،حداکثر اندازه بلاک خود را دارا میباشد. به عنوان مثال، در بلاک چین بیت کوین حداکثر اندازه بلاک 1 مگابایت اطلاعات میباشد.

ماینر ها باید قبل از افزودن هر تراکنشی به بلاکشان بررسی نمایند، که آیا این تراکنش برای اجرا مورد تایید هست یا خیر؟ اگر تراز کیف پول فرستنده ارز با توجه به سوابق موجود در بلاک چین آن ارز، از بودجه کافی بهره‌ مند باشد آن تراکنش معتبر میباشد و میتوان آن را به بلاک اضافه کرد.

معمولا ماینر ها تراکنش هایی را انتخاب میکنند که، هزینه تراکنش بالاتر و در نتیجه پاداش بیشتری را در بر داشته باشد.

ارز دیجیتال چگونه استخراج میشود؟

مرحله چهارم

در ادامه تراکنش های بالا پس از افزودن تراکنش ها به بلاک و ایجاد بلاکی از این تراکنش ها برای اضافه کردن این بلاک ها به بلاک چین به یک امضا منحصر به فرد نیاز دارند. این امضا که به آن اثبات کار یا “proof of work” نیز گفته میشود.

این امضا با حل یک مسئله بسیار پیچیده ریاضی ساخته میشود و با توجه به منحصر به فرد بودن این امضا‌ ها برای هر بلاک، هر کدام از این مسائل ریاضی نیز برای هر بلاک منحصر به فرد میباشد.

بنابراین وظیفه هر ماینر منحصر به فرد میباشد و آن هم حل کردن مسئله ریاضی مخصوص به بلاک خودش میباشد ،حل کردن هر کدام از این مسائل آنقدر دشوار است که نیازمند قدرت محاسباتی بسیار بالا و همچنین برق بسیار زیادی است به این فرایند «ماینینگ» گفته میشود.

مرحله پنجم

ماینری که بتواند این مسائل ریاضی را حل کند و به اصطلاح امضای واجد شرایط را برای بلاک خود پیدا کند، این بلاک و امضای آن را برای سایر ماینر ها منتشر خواهد کرد.

مرحله ششم

حال باید سایر ماینر ها صحت امضا را با بلاک مورد نظر بررسی کنند. در اصل باید بررسی نمایند که آیا هش خروجی با امضای موجود مطابقت دارد یا نه؟ اگر تطابق داشته باشد سایر ماینر ها اعتبار آن را تایید میکنند و در نتیجه این کار این بلاک میتوند به بلاک چین اضافه شود.

نکته ای که وجود دارد این است که بعد از اضافه شدن این بلاک به بلاک چین هر بلاکی که پس از آن به بلاک چین اضافه شود تاییدی برای بلاک قبلی میباشد. به عنوان مثال اگر بلاک شما به عنوان بلاک 308 در بلاک چین ثبت شده باشد و بلاک چین دارای 312 بلاک باشد، یعنی تراکنش شما دارای 4 تاییدیه 308-312 است.

دلیل این تایید یه این است که با هر بار اضافه شدن یک بلاک جدید به زنجیره بلاک چین، مجدد بلاک چین تاریخچه تراکنش های قبل را مورد بررسی قرار میدهد و به اجماع میرسد که تراکنش و بلاک شما را نیز در بر میگیرد، همین موضوع تاییدیه ای برای تراکنش شما میشود.

هرچه تراکنش شما تاییدیه های بیشتری بگیرد در اصطلاح گفته میشود که در زنجیره بلاک چین عمیق تر میباشد که همین امر باعث میشود کار هکر ها را برای بلاک شما بسیار سخت تر کند.

ارز دیجیتال چگونه استخراج میشود؟

 استخراج ارز دیجیتال پیشنهادی برای ماینینگ

بیت کوین «bitcoin»

اتریوم کلاسیک «Ether»

لایت کوین «Litecoin»

ائون «AEON»

مونرو «XMR»

دوج کوین «Dogecoin»

ورت کوین «Vertcoin»

هورایزن «Horizen »

و………

ارز های بسیاری برای استخراج وجود دارد و پیدا کردن این ارز ها نیز کار بسیار دشواری نیست. سایت هایی وجود دارند که، این ارز ها را به شما معرفی میکنند از جمله whattomine.com و دیگر سایت های مشابه که تعداد آن ها نیز کم نمیباشد.

ارز دیجیتال چگونه استخراج میشود؟

نتیجه گیری

با توجه به مراحلی که در بالا برای شما شرح داده شد میتوان کار استخراج ارزهای دیجیتال را شروع کرد. علاوه بر این که این امر در کشور ایران بدون مجوز با توجه به توضیحاتی که در بالا داده شد به دلیل مصرف برق بسیار بالا غیر قانونی میباشد و همچنین با در نظر گرفتن تمامی شرایط برای استخراج ارز های دیجیتال، ماین کردن با دستگاه های خانگی و کامپیوتر شخصی شما به احتمال بسیار بالا صرفه اقتصادی نخواهد داشت.

 وارد شدن به عرصه استخراج ارز های دیجیتال میتنواند به عنوان فعالیت جانبی صورت بگیرد و نه به دید یک شغل پردرآمد و فعالیتی تمام وقت.

یکی از بهترین استراتژی ها در حوضه استخراج رمز ارزها، استخراج رمز ارزهایی است که در آینده احتمال افزایش قیمت چشمگیری را داشته باشند، آنگاه شما سودی چشمگیر خواهید داشت زمانی که به عنوان مثال ارزی که استخراج میکنید در آینده 10 برابر شود بدین منزله میباشد که انگار شما 10 برابر در حال درآمد زایی هستید.

سوالات متداول

استخراج ارز دیجیتال چگونه است؟

استخراج ارز های دیجیتال طی چند مرحله انجام میشود . که در مقاله تمامی مراحل به صورت کامل توضیح داده است.

هش ریت چیست؟

هنگامی که یک بلاک ایجاد میشود استخراج کنندگان یا همان ماینر ها، اطلاعاتی که در هر بلاک قرار گرفته است را با استفاده از فرمول های ریاضی به چیز دیگری تبدیل میکنند ،که هش ریت نامیده میشود.

به این مقاله امتیاز بدهید
امتیاز کل: 0
تعداد شرکت کننده: 0
ارسال نظر
ad logo
CHART
چارت حرفه ای

مقالات مرتبط

ad logo
رایگان جایزه ببر
ad logo

جدیدترین مقالات

فوائد نظرات شما
توسعه و بهبود مقالات ما
مسیری بهتر برای ارائه مقالات با ارزش
منبع انگیزه ما برای ادامه ارائه مقالات با کیفیت
پاسخ به سوالات مربوطه و راهنمایی رایگان شما
و ...
"نظرات شما برای ما ارزشمند است"