آموزش بورس (0 تا 100 بورس)

۱۳ آبان ۱۴۰۲
زمان مطالعه: حدود 6 دقیقه
0 نظر
153 بازدید
آموزش بورس (0 تا 100 بورس)

آموزش بورس (صفر تا صد)

آموزش صفر تا صد بورس و یادگیری تکنیک های معاملاتی مواردی است که افراد زیادی تمایل به یادگیری آن ها دارند. اما در ابتدا بیایید به چند سوال پاسخ دهیم:

چند سوال مهم قبل از ورود به بورس

  1. بورس قمار است؟

  2. آیا میتوان در بورس یک شبه پولدار شد؟

  3. آیا بورس عاری از هر گونه ریسک و دارای بازدهی بالایی میباشد؟

  4. آیا سرمایه گذاری در بورس خطرناک است؟

هیچ یک از موارد، درک درستی از بازار بورس نیست.

در ایران سه نوع بورس وجود دارد:

بورس انرژی، بورس اوراق بهادار و بورس کالا. بیشتر افراد در بازار بورس و اوراق بهادار فعالیت کرده و به خرید و فروش سهام مشغول میباشند.

تصور کنید که سرمایه بسیار زیادی دارید و نمیدانید که چه کاری با آن انجام دهید.

معمولا اکثر افراد به فکر خرید ملک و یا خودروی شخصی می افتند و یا بخشی از سرمایه خود را در بانک سپرده گذاری میکنند. اما اگر فکر اقتصادی خود را به کار بیاندازید و کمی خلاق باشید میتوانید کسب و کار خود را راه اندازی کنید. برخی از افراد با آشنایان و دوستان خود شریک میشوند و عده ای هم با هزاران نفر شریک شده و یک شرکت می زنند.

اگر شما هم مانند گروه آخر هستید، این مقاله برای شما مناسب است.

چرا باید وارد بورس شویم؟

انتخاب بازار بورس برای سرمایه گذاری سه دلیل اصلی دارد:

  1. شما در هیچ بازار دیگری نمیتوانید در بلند مدت به اندازه این بازار سود کنید. در واقع حداقل در گذشته که این طور بوده است.

  2. بورس یک فضای سالم برای سرمایه گذاری است و مانند بازارهای دیگر همچون بازار ارز، در زندگی افراد اختلال ایجاد نمیکند.

  3. شما با سرمایه گذاری در بورس، بستری برای افزایش ثروت و دارایی خود ایجاد می کنید.

فواید سهامداری چیست؟

  1. کسی یک سهم از شرکتی را بخرد، در واقع به اندازه یک سهم در آن شرکت سهیم است و سهامدار آن شرکت به حساب می آید. پس اگر آن شرکت، ساختمان و یا زمینی که سهام آن را می خرد توسعه یابد، به اندازه یک سهم در تمام دارایی های آن شرکت سهیم است.

  2. اگر شرکت با یک عملکرد و برنامه مناسب به سودآوری برسد، شما نیز به اندازه میزان سهم خود، در سود آن شرکت سهیم خواهید بود.

  3. همچنین شما با افزایش میزان سهام خود در شرکت، میتوانید حق رای و مشارکت بیشتری در تصمیم گیری برای امور شرکت داشته باشید.

  4. شما با سرمایه گذاری در بازار بورس، از سرمایه خود در برابر کاهش ارزش پول حفاظت کرده و به سود دهی می رسید.

  5. همچنین خرید و فروش سهام کار ساده ای است و با داشتن یک موبایل هوشمند و دسترسی به اینترنت، میتوانید در هر جای این دنیا به خرید و فروش سهام بپردازید.

“اما فراموش نکنید که باید با اصول سهامداری و سرمایه گذاری آشنا باشید”

 آموزش بورس

چرا باید فعالیت در آموزش بورس را یاد بگیریم؟

بازار بورس برای کسانی که به دنبال یک بستر مناسب برای سرمایه گذاری هستند و یا به دنبال شغل دوم میباشند، فرصت های سرمایه گذاری خوبی دارد. البته این بازار برای افراد بسیار زیادی شغل دوم و درآمد اول میباشد. اما متاسفانه نگاه به بازار بورس در ایران یک نگاه منفی بوده و بسیاری از افراد گمان میکنند سرمایه گذاری در این بازار بسیار پر ریسک بوده و ممکن است به یک باره تمام سرمایه خود را از دست بدهیم.

در پاسخ به چنین دیدگاهی باید گفت، وجود ریسک در بازار بورس همانند تمامی بازارهای مالی امری اجتناب ناپذیر بوده و وجود فرصت های سرمایه گذاری در این بازار بدلیل حضور همین ریسک ها میباشد. البته با آموزش و کسب تجربه و مهارت در این زمینه میتوان ریسک را تا حد ممکن کاهش داد و از فرصت های سرمایه گذاری به خوبی بهره مند شد. همچنین علاوه بر حفظ دارایی های خود، آنها را توسعه هم بدهید.

نکته قابل توجه دیگر این میباشد که فرصت های سرمایه گذاری برای هر میزانی از سرمایه برابر میباشد. حتی ممکن است سرمایه های اندک اما با پشتوانه دانش و مهارت، از سرمایه های کلان بازدهی بیشتری داشته باشد.

نقد شوندگی بالا، نظارت و بررسی دقیق و دامنه ای از اطلاعات گسترده، سایر مزیت های این بازار میباشد. اجتناب از فرصت های سرمایه گذاری در بازار بورس به بهانه وجود ریسک بالا، در صورتی که آموزش و مهارت لازم را کسب کرده اید، کار عقلانی ای نمی باشد.

هدف از دوره‌ های آموزش بورس

در واقع هدف اصلی دوره های آموزشی این است که شما با علم و دانش صحیح وارد بازار های مالی بشوید ولی باید مراقب باشید که هر عرصه ای که رواج پیدا بکنه افرادی سود جو وارد شده و هدف آن ها فقط خالی کردن جیب شماست!

برخلاف نگاه های منفی ای که در ایران نسبت به بازار بورس وجود دارد، حوزه آموزش و متخصصین سرمایه گذاری توسعه خوبی پیدا کرده اند و روند صعودی را طی کرده اند، اما متاسفانه با توجه به این موضوع که همیشه تبلیغات در هر زمینه ای بهتر از محتوا کار میکند ،مدرسین بی کیفیت با استفاده از این ابزار خود را جا انداخته و عرصه آموزش بازار های مالی ایران را به دست گرفته اند.

جهت آموزش ابتدایی نیازی به صرف هزینه های هنگفتی نیست و تنها با جست و جو در اینترنت و مطالعه مطالب و مقالات آموزشی میتوانید به دانش خود بیافزایید.

چه مهارت هایی را باید قبل از ورود به بورس بیاموزیم؟

شما قبل از ورود به بازار سرمایه، باید با ویژگی ها و خصلت های آن آشنا شوید. شما میتوانید به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم و از طریق نهادهای مالی اقدام به سرمایه گذاری کنید. فارغ از روش سرمایه گذاری، شما باید با بازار بورس آشنایی داشته و بدانید وارد چه بازار و فضایی شده اید.

در دوره های آموزشی این اصل مهم به شما آموخته می شود که مهمترین و اولین مهارت سرمایه گذاری، حفظ سرمایه اولیه میباشد. جهت آموزش به سراغ مراکز معتبر و دارای مجوز بروید.

نتیجه گیری

درست است که بازار بورس فرصت های سرمایه گذاری و کسب سود فراوانی پیش روی ما قرار میدهد، اما باید این نکته را مدنظر داشته باشید که سرمایه گذاری شما باید بر پایه دانش و مهارت باشد در غیر اینصورت ریسک شما افزایش پیدا کرده و ممکن است ضرر های جبران ناپذیری را تجربه کنید. صبر و دانش کافی دو کلید مهم برای یک سرمایه گذاری موفق در بازار بورس میباشد.

بیشتر بخوانید

1-آموزش جامع سایت کدال

سوالات متداول

در ایران چند نوع بورس وجود دارد؟

بورس انرژی، بورس اوراق بهادار و بورس کالا

به چه دلیلی باید در بورس سرمایه گذاری کنیم؟

شما در هیچ بازار دیگری نمیتوانید در بلند مدت به اندازه این بازار سود کنید. در واقع حداقل در گذشته که این طور بوده است، بورس یک فضای سالم برای سرمایه گذاری است و مانند بازارهای دیگر همچون بازار ارز، در زندگی افراد اختلال ایجاد نمیکند.

به این مقاله امتیاز بدهید
امتیاز کل: 3
تعداد شرکت کننده: 1
ارسال نظر
ad logo
CHART
چارت حرفه ای

مقالات مرتبط

ad logo
رایگان جایزه ببر
ad logo

جدیدترین مقالات

فوائد نظرات شما
توسعه و بهبود مقالات ما
مسیری بهتر برای ارائه مقالات با ارزش
منبع انگیزه ما برای ادامه ارائه مقالات با کیفیت
پاسخ به سوالات مربوطه و راهنمایی رایگان شما
و ...
"نظرات شما برای ما ارزشمند است"